Foodie-friday // Havermoutkoekjes

De laatste tijd zie ik op Instagram veel recepten langskomen met havermout. Als ik die heerlijke receptjes zie, krijg ik zoveel zin om zelf ook weer in de keuken te staan om dingen uit te proberen. Een tijdje terug postte ik een receptje van een smoothie met havermot. Vandaag wil ik jullie deze lekkere koekjes mét havermout laten zien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit zo goed ben in verhoudingen onthouden, omdat ik graag maar wat probeer. Daarom kan het zijn dat het misschien iets afwijkt en je zelf even moet zoeken naar de juiste verhoudingen, en wat jij lekker vindt. Maar werkelijk, ik vind ze super lekker! En ben erg benieuwd wat jij ervan vindt.

Wat heb je nodig:
– 1 banaan
– 3 eetlepels kokosrasp
– 3 eetlepels cranberry’s
– Havermout

Havermoutkoekjes

How to:
Snijdt de banaan in stukken en prak deze zo goed mogelijk. Voeg de kokos en havermout hieraan toe. Je kunt het beste niet teveel havermout doen. ( het moet niet overheersen). Meng vervolgens 2 eetlepels cranberry’s door het havermoutmengsel. Maak mooie bolletjes van het mengsel en druk deze plat op de bakbplaat. Strooi er vervolgens voor het mooi nog wat cranberry’s overheen.

Nu kun je de bakplaat de oven inschuiven. Zelf had ik de oven op 180 graden gezet. Dit kan wellicht per over verschillen. Het is denk ik echt even proberen wat jij lekker vindt bij deze koekjes. Laat de koekjes ongeveer 15 á 20 minuutjes in de oven zitten.

Geef een reactie

