DIY // Lichtsnoer

Lichtpuntjes in je huis zijn fijn. Niet alleen jij kan een lichtpuntje zijn, maar ook de accessoires die je huis zoveel mooier maken. Denk maar eens aan een mooie foto in een lijstje of een kussen die precies op je bank past. Ook verlichting kan een lichtpuntje zijn. Zowel letterlijk als figuurlijk ;). En laat ik daar nu net een toffe DIY voor hebben.

Lichtsnoer
Een tijdje terug maakte ik op school een ‘opgeblazen kubus’. Nadat ik er een met verschillende materialen had gemaakt, kwam ik op het idee om een lichtsnoer te maken van papieren opgeblazen kubussen. Dit heb ik gefilmd, en daarin kun je precies zien hoe ik de kubussen maak.

Wat heb je nodig?
– Een lichtsnoer
– Vierkante blaadjes in de kleuren die jij leuk vindt.

How to:
Maak zoveel kubussen als dat jouw lichtsnoer lichtjes heeft. Hoe je deze kunt maken, is te zien in het filmpje.
Zodra je alle kubussen gemaakt hebt, kun je een lichtje door het blaasgat heen steken. Doe dit met alle lichtjes.
Voila! je eigen lichtsnoer is gemaakt!

lichtsnoer

Geef een reactie

