Petitie // Ik ben onbetaalbaar

Wat kunnen we genieten van fijne geluksmomentjes. Elke dag realiseer ik me daardoor weer hoe goed ik het eigenlijk heb. De laatste tijd denk ik ook veel na over onrecht. Soms lijkt het net alsof we onze ogen liever willen sluiten voor de minder mooie dingen in het leven. Voor het verhaal achter de kleding die we dragen bijvoorbeeld, of waar ons eten vandaan komt. Maar ook voor dingen die soms dichter bij zijn dan ze lijken. Prostitutie bijvoorbeeld. Helaas is dat nog een veel te groot issue in (onder andere) Nederland. We zijn het gewend en kijken er amper meer van op.

Ik moet er niet aan denken om iedere dag opnieuw werk te doen dat ik niet wil, maar moet doen omdat het niet anders kan. Gelukkig hoef ik dat ook niet en ben ik vrij om te gaan en staan waar ik wil. En toch zijn er nog steeds te veel vrouwen die deze keuze zelf niet kunnen maken. Omdat ze het geld hard nodig hebben of misschien wel in de val van een loverboy zijn gelopen. Iedere dag worden ze opnieuw misbruikt. Ik krijg er kippenvel van als ik erover nadenk.

Maar het kan anders. En als het aan mij ligt moet het ook anders. De meiden van Exxpose vinden dat ook. Daarom zijn ze de petitie ik ben onbetaalbaar gestart. Met de 40.000 (digitale) handtekeningen die ze proberen op te halen willen ze prostituee-bezoek in Nederland strafbaar maken. Met de actie hopen ze bewustwording te creëren, want het is belangrijk dat dat gebeurt. Als je tekent, teken je voor een nieuw beleid. Dan wordt er in ieder geval over nagedacht. Het is tijd voor meer vrijheid en gelijkwaardigheid. Voor iedereen.

Wij staan hier als Gelukzalig achter en hopen dat ook jij een steentje bij wil dragen aan dit goede plan. Zo kunnen we de wereld met zijn alleen misschien weer een iets mooiere plaats maken. Teken jij ook?

Geef een reactie

