Foodie-friday // Quinoa

Wanneer ik even niet weet wat ik zou kunnen koken, zoek ik vaak op het internet naar de lekkerste gerechten. Toch is dat niet een van mijn bronnen waar ik ideeën van krijg. Ook mijn zus heeft vaak heerlijke recepten. Zo belde ik laatst met haar. Ik zou koken voor een aantal huisgenootjes, en mijn inspiratie was ver te zoeken. Een heel idee stippelde ze voor mij uit. ‘Moet je doen Ber, dat is lekker. Eten wij morgen ook.’ En jeetje wat genoot ik daarvan.

Toen ik het gisteren nog een keer maakte, heb ik mijn eigen draai er aan gegeven. Om er net iets meer van mezelf in te leggen. Dat houdt vaak in dat er dan geitenkaas en avocado aan toegevoegd wordt. Puur omdat ik daar écht gelukkig van word.

Attachment-1
Wat heb je nodig?
– 1 vol takje munt
– Quinoa voor 2 personen
– 1 kipfilet ( dit kan natuurlijk meer zijn )
– 2 grote tomaten
– 1 courgette
– 1/2 avocado
– 1 paprika
– 1 bouillonblokje
– 200 gr. geitenkaas

Kruiden – ik gebruikte:

– Italiaanse kruiden
– Knoflook


How to:

Kook de quinoa zoals op de verpakking staat. Voeg hier wel gelijk aan het begin een bouillonblokje aan toe. Snijdt de kip en groenten in stukjes. Neem de helft van de avocado en snijdt ook deze in stukjes. Van de munt kun je de blaadjes klein snijden. Ook de geitenkaas kun je in blokjes snijden.
Bak de kip gaar en voeg hier alle groenten aan toe. Laat de avocado en munt nog even achterwege. Wanneer alles goed gebakken is, en de quinoa is ook zo als het hoort, kun je alles bij elkaar voegen. Voeg aan het einde de munt, avocado en geitenkaas toe. Meng dit nog goed door elkaar en voilá. Je hebt een heerlijke maaltijd!

FullSizeRender (4)

Geef een reactie

