Foodie-friday // Lasagne met kip

Al een lange tijd woon ik op mezelf en probeer ik de meest heerlijke gerechten uit. Alleen zonder ovenschaal. Want simpelweg had ik die gewoon niet. Zonde, want je kunt er zulke heerlijke dingen in maken. En uiteindelijk kwam ik er een tegen, bij de IKEA. Een mooie groene, die geweldig bij al m’n andere servies past. Alleen ik ging op kamp, en kon ‘m dus niet uitproberen. De hele week verlangde ik ernaar om thuis te komen en een heerlijke lasagne te maken. Benieuwd naar wat voor lasagne? Hij was echt zalig!

lasagne
Benodigdheden ( voor 2 personen )
– 150 gr. Kipfilet
– 1 courgette
– 1 rolletje geitenkaas
– Besciamelsaus in een pot
– Lasagnebladen

Kruiden:
– Peper
– kipkruiden

How to
Kruid de kip met de kipkruiden en bak deze gaar in een scheutje olie. Snijdt de courgette in stukjes en breek de geitenkaas tot kleine brokjes. Vul de bodem van de ovenschaal met een laagje besciamelsaus en bedek deze met de schijfjes courgette. Leg hier bovenop een laagje lasagnebladen. Maak opnieuw een laagje met besciamelsaus en courgette. Bedek ook die weer met lasagnebladen. Voor de laatste laag, voeg je ook weer beciamelsaus toe. Leg hier de overgebleven courgette op en voeg de kip en geitenkaas toe.
Laat de lasagne in 30 minuten gaar worden in de oven op ongeveer 200 graden. ( dit kan per oven verschillen)

Variatie tip:
Vervang de geitenkaas voor mozzarella, en voeg aubergine eraan toe. De besciamelsaus kun je vervangen door een rode saus.

Geef een reactie

