Foodie-friday// Koude rijstsalade

Toen ik nog jong was, maakte mijn moeder altijd heerlijke koude rijstsalades. Ananas, mais, perzik en andere heerlijke dingen deed ze daar dan in. Heerlijk vond ik dat. En een tijdje terug besloot ik zelf een heerlijke versie te maken. Oprecht, hij is goed gelukt! En zo, met de laatste warme dagen is dat nog best even fijn om te eten, dus deel ik ‘m met jullie!

Benodigdheden ( voor 4 personen )

– 500 gram rijst
– 1/5 komkommer
– 15 cherrietomaatjes
– 1 paprika
– 1 klein blikje mais
– 1 pot bruine bonen
– 75 ml. creme freche
– Kipfilet met tuinkruiden

Kruiden:
– Peper
– Nootmuskaat

Rijstsalade

How to:
Snijdt de komkommer, cherrietomaatjes, paprika en kipfilet in stukjes. Lek de mais uit en maak de bruine bonen warm in een pannetje.Kook de rijst zoals op de verpakking staat. Wanneer de rijst gaar is, giet dit dan af met koud water. Voeg vervolgens alle bovengenoemde ingrediënten bij elkaar. Kruid de creme freche met de peper en nootmuskaat. Voeg dit toe aan de rijstsalade en meng alles goed door elkaar heen.

Voilá! Een super lekkere rijstsalade.

Geef een reactie

