Foodie-friday // Suikervrije havermout koekjes

Een maand suikervrij eten. Even schiet er door mijn hoofd dat ik niet heel zeker weet of ik dit wel kan. Want, ik hou van bakken en koken. En in zóveel dingen zit suiker. Toegevoegde suikers, heb ik het dan over. Maar, voor mij dus een maand zonder die toegevoegde suikers. Toen ik gisteren even heel veel zin had in iets lekkers, besloot ik opzoek te gaan naar iets wat ik suikervrij kon maken. En dat lukte. Ik heb dat recept wat ik vond wel heel erg aangepast, omdat ik niet alles in huis had en het zelf niet zo’n goede combinatie vond. Ik zal de aankomende tijd dus proberen wat suikervrije recepten met jullie te delen.

Foodie havermout

Wat heb je nodig?
– 150 gram havermout
– 2 theelepels kaneel
– 2 eetlepels kokosrasp
– 2 elstar appels
– 3 eetlepels walnootolie
– Honing naar wens
– 2 eieren

Keukengerei:
– Blender/ keukenmachine
– Snijplank & snijmes
– Bakblik of ovenschaal
– Bakpapier

How to:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Doe het bakpapier in de ovenschaal. Mix de havermout en 2 eieren met een blender. Snijdt de appels in stukjes, zonder schil. Voeg deze samen met de kaneel, walnootolie en honing toe aan het havermout mengsel. Meng dit goed door elkaar heen doe dit mengsel in de ovenschaal. De ovenschaal mag de oven in, laat deze zo’n 40 minuten in de oven staan. Wanneer je ‘m eruit haalt, is de ‘koek’ nog een beetje softy, je kunt het vergelijken met een cake.

2 thoughts on “Foodie-friday // Suikervrije havermout koekjes

Geef een reactie

