Foodie-friday // Suikervrije walnoten appelcake

Afgelopen dinsdag ging mijn tweede week suikervrij eten in. De eerste week ging eigenlijk best goed. Ik had niet super veel tijd om heel artistiek bezig te zijn in de keuken, maar wist wel mooi wat fijne gerechten op tafel te zetten. Toen mijn vakantie begon, besloot ik dan ook eens tijd te steken in wat suikervrije baksels.
Zo maakte ik voor mijn fijne gezelschap een heerlijke taart-cake. Hij was wat droog. Nu heb ik een verbeterde versie gemaakt en ik kan zeggen, dat die echt zoveel lekkerder is.

Suikervrije walnotencake

Wat heb je nodig?

– 1 ei
– 400 gram boekweitmeel
– 10 gram bakpoeder
– 4 theelepels koek en speculaas kruiden
– 400 ml. melk
– 100 gram honing
– Een handje walnoten
– 2 appels

How to:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Vet het cake-/taartvorm in. Snijdt de appel in stukjes zonder schil. Hak de walnoten en voeg alle ingrediënten door elkaar heen. Mix dit met een garde goed door elkaar heen en doe dit in een cake-/taartvorm. Bak
de cake in zo’n 50 minuten gaar.

Geef een reactie

