DIY // Prikbordje van kurken

Echt, ik kan niet genoeg krijgen van leuke accessoires in mijn kamer. En omdat ik al een lange tijd veel kurken in mijn kamer had liggen besloot ik daar iets tofs van te maken. Zo kwam ik op het idee om daar een tof prikbordje van te maken. Heel simpel, onwijs practisch en het ziet er nog leuk uit ook.

Prikbord uit kurk

Wat heb je nodig?
– Kurken
– Snijmatje
– Snijmesje
– Lijm
– Karton
– Schaar

How to:
Kies in welke vorm je het prikbord wilt maken. Denk goed na over hoe groot je wilt dat ‘ie wordt. Dit hangt namelijk af van hoeveel kurken je nodig hebt. Snijdt alle kurken precies door het midden met het mesje. Leg hier wel even een snijmatje onder zodat je niet in de tafel snijdt. Knip uit karton de vorm die je wilt. De vorm mag ongeveer een centimeter kleiner zijn dan dat het prikbord in werkelijkheid wordt. Lijm de kurken vast op het karton en laat dit drogen. Zodra de lijm goed droog is kun je je prikbord gebruiken. Veel plezier!

Accessoires

2 thoughts on “DIY // Prikbordje van kurken

Plaats een reactie